Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 4 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: make-up
BerichtGeplaatst: 28 feb 2010, 21:27 
Regelmatige bezoeker

Wistebn jullie dat make-up beperkt houdbaar is.
Op verpakking van make-up staat een symbool van een potje met een cijfer in en dat cijfer is de max. houdbaarheid van de make-up na opening verpakking.Dus goed onthouden of ergens noteren wanneer je iets koopt.Te oude make-up kan huidaandoeningen veroorzaken en zelfs herpes.

Groetjes Adeline

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: make-up
BerichtGeplaatst: 01 maart 2010, 22:50 
Even rondneuzen

Herpes is een virale infectie, dat te oude makeup je herpes kan geven is een fabeltje. Wel is het zo dat je het herpesvirus sluimerend in je lichaam kan hebben en dat een huidaandoening, eventueel veroorzaakt door ruim overtijd makeup, het slapende virus kan doen uitbarsten op die plaats. Je kan het vergelijken met gordelroos (ook een herpes virus) die de kop op steekt in periodes van grote stress, het virus was er al geruime tijd, zonder dat je het wist en je merkt het pas door iets anders.

De vervalperiode vermeld op de verpakking van de makeup is steeds aan de veilige kant genomen, dus hoeft je halfvolle pot niet meteen de deur uit te gooien 1 dag na datum (daarvoor is die te duur) maar ook best wel geen halfjaar later pas.

Je kan dus ook best je makeup niet uitlenen zodat bvb je maskara niet gecontamineerd wordt door iemand met een ooginfectie, want dan kan je die ook oplopen.

Triss

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 maart 2010, 13:53 
Regelmatige bezoeker

http://www.hln.be/hln/nl/34/Beauty-Well ... e-up.dhtml.

Hier kan je nalezen over de make-up.

Groetjes Adeline

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2010, 01:40 
Moderator

hierop wil ik toch effe reageren

ik kan er wel inkomen dat het best mogelijk is om infzctie op te lopen als die make up 15 jaar overtijd gaat zoals in de titel van het aangegeven artikel

maar hier zijn enkele simpele dingen om dat enigzins sterk te verminderen
ik bewaar mijn make up nooit in de badkamer , vanwege hogere vochtigheid kan er idd bacterieen hun thuis in vinden , dus een koele plaats is aangewezen

het gebruik van sponsjes en dergelijke gaan bij mij om de twee a drie beurten in heet water voor een wasbeurt en na dit een drietal keer zo te hebben gereinigt gaan zij onherroepelijk de vuilbak in
dus tijdig wassen van sponjes en dergelijke is aangewezen

voor hen die zich nog moeten scheren lichaam en of intiem , mijn systeem is ik heb voorelk een appart mesje , in feite dus drie , aangezicht , lichaam , intiem . wat de borstel betreft twee
hier hoor en lees ik hier op andere locatie's in dit forum dat sommige last hebben van iritatie na het scheren , zeker meer voorkomend is het intieme scheren
hier heb ik weinig last van maar zorg hier voor een goede hygienische toestand
we kunnen de vraag stellen , is het hete scheerwater voldoende om bvb alle bacterieen te doden
hier heb ik mijn twijfels over , maar een zeer eenvoudige oplossing
ik heb twee kleinzoons maar deze zijn reeds lang van de papfles af , wat heeft dat er nu mee te maken zal jij je afvragen , wel alles , de moeders gebruiken een klein toestelletje om fopspeen en papflessen met hun tuuters te steriliseren
dat toestelletje is dus een aangewezen apperaatje om alle scheermesjes en borsteltjes als bepaalde make up toebehoren op een eenvoudige en snelle manier te ontsmetten

ghislaine

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 4 berichten ]